Wat maakt de MKB werkgever aantrekkelijk voor werkzoekenden?
U bent als werkgever minstens zo aantrekkelijk als grote, bekende organisaties. Een kleiner bedrijf heeft immers zijn eigen, unieke eigenschappen waarom werknemers er graag werken. Ga op zoek naar uw Unique Selling Points (USP’s) en zet deze in bij uw employer branding. We noemen een paar aspecten waarin een kleinere werkgever groots kan zijn.
- Medewerkers hebben direct impact op de business
Veel mensen willen juist liever bij een kleine organisatie werken. Ze willen snel kunnen schakelen en direct invloed hebben op de resultaten van het bedrijf waarvoor ze werken. - Medewerkers hebben meer vrijheid om dingen uit te proberen
Een ander groot voordeel van het werken in het mkb is dat je meer rollen kunt vervullen met verschillende verantwoordelijkheden. De functies zijn vaak wat breder, waardoor medewerkers de kans krijgen nieuwe vaardigheden te ontwikkelen. - Kleine werkgevers zijn persoonlijk en uniek
Grote bedrijven hebben grotere budgetten beschikbaar voor uitjes, bonussen en luxe geschenken, maar u kunt juist iets speciaals bieden door een persoonlijke benadering. - Lokale werkgevers hebben een sterke reputatie
Voor veel mensen is salaris allang niet meer de belangrijkste drijfveer om te werken. Ze zijn op zoek naar zingeving en maatschappelijke relevantie. Kleinschalige initiatieven waarin alle medewerkers zich gezamenlijk inzetten voor een lokaal doel zorgen voor een gevoel van relevantie en saamhorigheid. Onderken het belang van uw lokale reputatie en kijk hoe u iets kunt teruggeven aan de gemeenschap. U stimuleert hiermee de betrokkenheid van uw medewerkers en investeert bovendien in uw reputatie als bedrijf en potentiële werkgever.
Bron : indeed