20-06-2019
Richt je pijlen op deze 4 recruitment marketing ontwikkelingen
Richt je pijlen op deze 4 recruitment marketing ontwikkelingenEr gebeurt momenteel veel in recruitmentland. Waar werving en selectie jarenlang succesvol kon worden ingezet voor het aantrekken van kandidaten is er nu meer nodig om kandidaten aan je te binden. Met een werkloosheidspercentage van 3,4% zijn maar weinig mensen op zoek naar een nieuwe baan.
De meeste mensen hebben een leuke baan waaraan ze veel plezier beleven. Zij zijn dan ook niet op zoek naar iets nieuws. Ook is er een groep mensen die aan het werk is, maar toch open staan voor een leuke nieuwe uitdaging. Deze laatste groep, de groep latent werkzoekenden, is het grootste én het meest interessant om ons, als recruiters en HR professionals, op te richten. Maar ja, zij zijn tevens ook lastig te bereiken, juist omdat de meeste van hen nog prima op hun plek zitten bij hun huidige werkgever.
Om hen toch enthousiast te maken voor een nieuwe baan kan recruitment marketing worden ingezet. Volgens Talentlyft is dit het promoten van je Employer Brand op verschillende kanalen zoals op social media, je carrière website en jobboards’.
Maar ja, hoe pak je dat aan? In de blog van Paul Bergs lees je wat jij kunt doen om hiermee aan de slag te gaan én hoe je het verschil kunt maken.
Klik hier om te lezen hoe je recruitment marketing in kunt zetten en focus aanbrengt in jouw recruitment marketing.