Welkom bij Banenrijklimburg, dé vacaturebank van Limburg!
Welkom bij Banenrijklimburg!

Vind hier de vacature die bij jou past!

Alle vacatures in Limburg onder een dak
Alle vacatures in Limburg onder één dak

Vind hier je nieuwe uitdaging!

Direct solliciteren bij werkgevers in Limburg
Direct solliciteren bij werkgevers in Limburg
Bekijk direct meer dan 400 vacatures!
Snel zoeken

Nooit meer te laat

Christianne Giezenaar 9-11-2018 9:17
Categorieën: algemeen

blog_image:article_banenr_15416726815be40ee9154f9.jpg:end_blog_image
De brug die open staat, vertraging met de trein of weer file door een ongeluk. We komen allemaal wel eens te laat op het werk en vaak kan je er helemaal niks aan doen. Eenmaal op je werk aangekomen loop je meteen achter op schema en bestaat er een grote kans dat je moet overwerken. Wat kun je doen om niet meer te laat op je werk te komen?

  • Voorbereiding
    Ben jij geen ochtendmens? Maak het jezelf dan makkelijk en bereid de avond voor je werkdag alvast zo veel mogelijk voor. Denk bijvoorbeeld aan het pakken van je tas, het verzamelen van de benodigde papieren, het klaarleggen van je kleren of het klaarmaken van je ontbijt. Probeer deze routine eens uit en je zult versteld staan hoeveel tijd je bespaart, misschien word je zelfs een ochtendmens.
  • Een goede nachtrust
    Het is heel verleidelijk om laat op de avond nog even één Netflix aflevering te starten, dan ga je maar een keer wat later naar bed. Slaap heeft een enorme impact op je gestel in de ochtend, laat staan de productiviteit op werk. Doe je lichaam en geest dan ook een plezier en ga tijdig slapen. Lig je eenmaal in bed, ga dan niet nog even een kwartiertje op je smartphone! Het blauwe licht van je smartphone heeft namelijk een negatieve invloed op je slaapwaak-ritme.
  • Niet snoozen
    Nog even snoozen, nog even 5 minuten slapen. Snoozen lijkt onschuldig, maar niet voor niets hoor je in de volksmond wel eens het gezegde “you snooze, you lose”. Snoozen is namelijk helemaal niet goed voor je gestel. Volgens de onderzoeker
    Timothy Morgenthaler bestaat elke slaap uit een cyclus van 90 minuten en door te snoozen onderbreek je deze cyclus, waardoor je eigenlijk slechter opstaat. Naast slecht opstaan neem je met snoozen een extra risico dat je je verslaapt!
  • Alarm wanneer je moet vertrekken
    Eenmaal opgestaan beginnen de ochtendrituelen: douchen, ontbijten, de hond uitlaten, even nog het nieuws bekijken et cetera. Het gevaar is dat je tijdens dit ritueel compleet de tijd verliest. Om dit te voorkomen kan je een alarm instellen wanneer je weg moet gaan. Iedereen heeft tegenwoordig een smartphone waar je zo’n alarm makkelijk kan instellen.
  • Sleutels op een vaste plek
    Je ochtendritueel is klaar, je bent klaar voor vertrek. Waar zijn je sleutels? Deze had je toch gisteren op het tafeltje gelegd? Na een half uur zoeken kom je erachter dat deze nog in je andere jas zitten en zodoende kom je te laat op werk. Voorkom dit soort onhandigheden en leg je sleutels voortaan op een vaste plek.
  • Plan om te vroeg te komen
    Na verloop van tijd weet je precies hoe lang je erover doet om op werk te komen, maar door een kleine onvoorziene omstandigheid kom je al te laat. Plan daarom juist om te vroeg te komen en niet op tijd. Doe je er bijvoorbeeld deur tot deur 30 minuten over om op werk te komen? Vertrek dan 40 minuten van tevoren. Op deze manier creëer je een marge voor onvoorziene omstandigheden, bijvoorbeeld een autoweg die is afgesloten vanwege werkzaamheden.
  • Draag een horloge
    Natuurlijk kan je tegenwoordig ook gemakkelijk de tijd checken op je smartphone, maar het gevaar hierbij is dat je al snel afgeleid raakt door allerlei (social media) apps. Probeer daarom eens een horloge te dragen, zo raak je bewust van de tijd.
  • Ongeorganiseerde huisgenoten
    Je partner met wie je meerijdt kan haar smartphone niet vinden, je kind is zijn of haar schoolboek kwijt of er staat iemand een half uur te douchen. Ook al ben je (uiteindelijk) georganiseerd, dat hoeft niet te betekenen dat je huisgenoten dit ook zijn. Voorkom onverwachte vertragingen, laat bijvoorbeeld je kinderen hun schooltas een dag van te voor inpakken en zorg dat jij niet te laat komt door iemand anders.
  • Tanken
    Ben jij veel onderweg met de auto? Probeer dan eens het weekend voor de werkweek te tanken. Tanken neemt namelijk meer tijd in beslag dan je denkt, vooral tijdens het drukke spitsuur. Heb je een elektrische auto? Zorg dan dat je deze ook het weekend ervoor oplaadt.
  • Analyseren
    Toch een keer te laat op je werk? Probeer dan te analyseren waarom je te laat kwam. Ging je te laat naar bed? Had je kunnen checken of er een file stond, zodat je eerst thuis kon werken? Leer van je fouten om vervolgens in de toekomst niet op dezelfde manier te laat te komen.

Bron : kenneth smit

Je kunt alleen op dit artikel reageren indien je bent ingelogd
Vind hier alle recente vacatures van Mercedes-Benz Customer Assistance Center Maastricht
Vind hier de meest recente vacatures van de Aldi!
CBS als werkgever? Vind hier alle vacatures.
Made of energy. Connected @ heart!
Werken bij Janssen Kerres Automotive in Limburg en Brabant? Vind hier alle vacatures
Vind hier alle vacatures van Arcus college!
Vind hier alle vacatures van Citaverde College!
Wil jij ook SPIE’er worden? Bekijk hier alle vacatures.
Vind hier alle vacatures van Onderwijsgemeenschap Venlo & Omstreken!
Bekijk hier alle vacatures van de 4 Saillant Collection Hotels!
Werken bij Gemeente Sittard-Geleen? Vind hier alle actuele vacatures.
Wil jij het beste naar boven halen in jezelf en anderen? Vind hier vacatures bij Adelante in Limburg
Vind hier alle vacatures van Gilde Opleidingen!
Maak andermans zorg jouw zorg! Vind hier alle vacatures van Mondriaan.
Corio Works
Sterk in werven, selecteren én matchen!
Bekijk hier alle vacatures van OCE a Canon Company!
Vind hier alle vacatures van het grootste skidorp van Europa!